Vážený návštěvníku, potvrzením pomocí tlačítka OK udělujete souhlas nám a našim partnerům s použitím cookies pro nezbytné, analytické a marketingové účely na tomto zařízení. Volbou Nastavení můžete sami určit, jaké skupiny cookies je možné zpracovávat, popřípadě jejich zpracování úplně zakázat. Ukládání nezbytných cookies probíhá vždy, a to v zájmu zachování funkčnosti webové prezentace.
V tomto okně můžete zvolit kategorie cookies v souladu s vlastními preferencemi.
Tyto cookies zajišťují bezchybný provoz našich webových stránek. Umožňují například vložení služby do objednávky, ukládání dat s ohledem na bezpečnost webu, přihlašování k webu a podobně. Nezbytné cookies nelze deaktivovat, jelikož by došlo k narušení správného fungování webu.
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Díky nástrojům jakými jsou například Google analytics můžeme sledovat, jak stránky používáte, z jakých zdrojů a technologií. Na základě těchto dat můžeme web neustále vylepšovat, aby byl pro vás co nejpřívětivější. Veškerá data jsou anonymizována, konkrétní uživatele tedy identifikovat nemůžeme.
Společně s nástroji třetích stran můžeme zobrazovat vámi preferované reklamy v partnerských sítích přesně dle vašich zájmů. V případě nesouhlasu je vysoce pravděpodobné, že vaše zájmy a preference nebudou zohledněny a bude se vám reklama zobrazovat plošně. Veškeré profily vašich zájmů jsou pseudonymizované, díky tomu není možná bezprostřední identifikace vaší osoby.
Provoz tohoto webu je drahý. Žijeme z reklam, podpořte nás a vypněte si prosím AdBlock pro tuto stránku.
Každý ho hrál, četl o něm nebo alespoň slyšel. Nejhranější MMORPG hra, která je zapsaná dokonce i v Guinessově knize rekordů, vyšla v roce 2004 a do herního průmyslu udělala velký boom. Jak si ale Blizzard i po 12 letech udržuje tento titul a svoje hráče?
Píše se 23. listopadu 2004 a společnost Blizzard Entertainment vydává ke svému 10. výročí série Warcraft, očekávanou novinku World of Warcraft. Hra ještě nebyla ani dostupná po celém světě a už se ozývaly herní obchody, že mají po prvním dnu kompletně vyprodáno. Během prvních 24 hodin bylo vytvořeno 20 000 účtů a čísla rapidně rostla s každým následujícím dnem.
“Jsme nesmírně spokojeni s úspěchem za první den spuštění” Řekl Mike Morhaime, ředitel společnosti Blizzard Entertainment. “Když jsme viděli čísla, věděli jsme, že musíme okamžitě zvýšit kapacity, aby jsme pojmuli tak velké počty hráčů. Jsme rádi, že si tolik lidí oblíbilo World of Warcraft.”
Hra zaznamenala největší popularitu v roce 2010 na datadisku Wrath of the Lich King, kdy ve hře běhalo kolem 12,5 milionu hráčů (Pro srovnání to je polovina obyvatelstva Severní Koreji).
Současný datadisk Warlords of Draenor byl hodně vyhypovaný a slavil ze začátku úspěch. Počet předplatitelů se pohyboval na 10 milionech, ale časem to zkrátka opadlo kvůli malému contentu a velkému počtu nesplněných slibů ze strany Blizzardu. Podařilo se jim tak rozhořčit většinu komunity, ale alespoň si odnesli poučení do budoucna.. Vinu nemůžeme házet pouze na Blizzard, za malými čísly stojí taky fakt, že MMORPG už nejsou tak hrané, jako bývaly. Hodně lidí se snaží prosadit spíše v esportových hrách jako např. CS:GO, League of Legends
Na Gamescomu 2015 Blizzard oznámil novou expanzi jménem Legion, a představil také plno novinek které s ní přijdou. Hrstka lidí, která se dostala do beta testování, reaguje hodně pozitivně a podle některých to bude zatím nejlepší datadisk vůbec. Hlavním lákadlem je nová hero class Demon Hunter, o které se spekulovalo už několik roků a hráči se konečně dočkali. V traileru se objevil také Illidan, jedna z nejikoničtějších postav ve světě WoW vůbec, který byl hlavním bossem v datadisku The Buring Crusade.
I přes neúspěch posledního datadisku je World of Warcraft stále nejhranější MMORPG hrou, a to i navzdory tomu, že trh nabízí plno jiných skvělých titulů jako např. Final Fantasy XIV, Guild Wars 2, The Elder Scrolls Online, Tera, atd. Všechny jmenované tituly jsou v žebříčku hned za WoW. Jsou free, některé mají i lepší grafiku, hratelnost nebo třeba combat system. Osobně jsem je všechny zkoušel a snažil se jimi nahradit Warcraft. U některých jsem vydržel pár hodin, u některých týdny. Ale stejně jsem se nakonec vždy vrátil k "WoWku".
Jeden z důvodů, proč je pořád tak populární, je podle mého názoru ten, že WoW udalo vlastně směr jak by správné MMORPG mělo vypadat a hodně lidi na něm vyrůstalo. Je to jedna z mála her, která jde vývojově furt dopředu, ale zároveň v ní zůstává její podstata, která vás nutí se vracet a zamilovat se do ní. Dalším důvodem je určitě Wacraft lore, které je tak rozsáhlé (dnes čítá 40 knih), že každý kdo hraje WoW delší dobu do něj úplně spadne. Důkazem toho je, že se samotný Blizzard rozhodl natočit film Wacraft, který určitě přivede zpátky staré nebo i nové hráče. Před pár lety bych určitě ještě zmínil sociální aspekt hry, ten se ale bohužel ze hry vytrácí čím dál víc, kvůli funkcím které nám Blizzard přichystal aby zjednodušili hru jako takovou.
Těžko říct, jak dlouho se ještě WoW udrží ale má furt co nabídnout, fanbase je rozhodně veliká, jen čeká na pořádný datadisk.