Vážený návštěvníku, potvrzením pomocí tlačítka OK udělujete souhlas nám a našim partnerům s použitím cookies pro nezbytné, analytické a marketingové účely na tomto zařízení. Volbou Nastavení můžete sami určit, jaké skupiny cookies je možné zpracovávat, popřípadě jejich zpracování úplně zakázat. Ukládání nezbytných cookies probíhá vždy, a to v zájmu zachování funkčnosti webové prezentace.
V tomto okně můžete zvolit kategorie cookies v souladu s vlastními preferencemi.
Tyto cookies zajišťují bezchybný provoz našich webových stránek. Umožňují například vložení služby do objednávky, ukládání dat s ohledem na bezpečnost webu, přihlašování k webu a podobně. Nezbytné cookies nelze deaktivovat, jelikož by došlo k narušení správného fungování webu.
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Díky nástrojům jakými jsou například Google analytics můžeme sledovat, jak stránky používáte, z jakých zdrojů a technologií. Na základě těchto dat můžeme web neustále vylepšovat, aby byl pro vás co nejpřívětivější. Veškerá data jsou anonymizována, konkrétní uživatele tedy identifikovat nemůžeme.
Společně s nástroji třetích stran můžeme zobrazovat vámi preferované reklamy v partnerských sítích přesně dle vašich zájmů. V případě nesouhlasu je vysoce pravděpodobné, že vaše zájmy a preference nebudou zohledněny a bude se vám reklama zobrazovat plošně. Veškeré profily vašich zájmů jsou pseudonymizované, díky tomu není možná bezprostřední identifikace vaší osoby.
Provoz tohoto webu je drahý. Žijeme z reklam, podpořte nás a vypněte si prosím AdBlock pro tuto stránku.
Čeští herní vývojáři vždy patřili ke světové špičce. Z dnešního pohledu se však zdá, že v začátcích paradoxně pracovali za přívětivějších podmínek, než v současné, pro investování nepříznivé a ekonomicky nestabilní, době. Naštěstí se stále najdou odvážlivci, kteří chtějí zachránit více než dvě dekády starou tradici. Mezi ně patří i mladičké československé studio Sornyak Arts.
Herních titulů s historickou tematikou je jako hub po dešti, většina z nich se ale bohužel zaměřuje na maximální zisk, primitivní nascriptovanou hratelnost a velice často se jedná spíš o tituly, jejichž scénář lze bez problému zařadit do oddělení fantasy literatury. Objeví-li se kvalitní historická simulace, tématem bývá nejčastěji „ohraná“ druhá světová válka. Svítáním na lepší časy jsou česká herní studia. Ta se ovšem u tuzemských investorů setkávají spíš s nepochopením či neochotou, a tak zkouší štěstí ve světě. Jedinečnou možnost jim nabízí server Kickstarter, kde mohou prezentovat svůj projekt a vybrat na něj finance prostřednictvím příspěvků od kohokoliv s přístupem na internet a kreditní kartou. To se navíc děje prostřednictvím nakupování předem stanovených odměn – každý tedy něco získá.
Blíží se 100 leté výročí bolševické revoluce - události, která nenávratně změnila životy milionům lidí po celém světě a nastolila totalitní režim, jenž většinu století ovládal polovinu světa. Přesto zcela nepochopitelně najdeme jen po málu filmových adaptací a herní zpracování prakticky žádné. Právě to se Sornyak Arts rozhodli změnit. Jejich připravovaná, značně příběhově založená, tahová strategie začíná v Petrohradě 7. listopadu 1917. Ústřední postavy dvou českých legionářů Pavla a Viléma začínají svou nebezpečnou cestu přes, pod nátlakem běsnících bolševiků rozpadající se, dříve tak mocné, carské Rusko. Cestou do Vladivostoku se setkávají nejen s odporem nepřátel, ale též s místními obyvateli, jejichž prostřednictvím lze nahlédnout do detailů okolností doby, sociálních poměrů a každodenního života v revolučním Rusku. Hra hodlá nabídnout hratelnost inspirovanou tahovkou XCOM, ovšem přináší i nové strategické prvky. Například umělá inteligence je nyní o něco inteligentnější a v nevýhodných situacích je ochotná se i vzdát. To vše spojené s tradiční „oldschool“ kreslenou animací a jazykově autentickými dialogy (angličtinu ve hře moc neuslyšíte), tvoří zajímavý a nadějný mix. Ručně kreslené animace budou implementovány do rozhraní Unreal Enginu 4 a objeví se i jako komiksové obrazy během příběhových dialogů postav.
Příslibem světlejších zítřků českého herního průmyslu byl před třemi lety úspěch maximálně realistické středověké simulace Kingdom Come: Deliverance. Projekt z dílny pražských Warhorse Studios Daniela Vávry, scénáristy a režiséra světově úspěšné legendy Mafia: The City of Lost Heaven, kterým se během měsíc trvající kampaně podařilo vybrat přes 37 mil. korun, hráče přenáší do Zemí Koruny české, roku 1403, dob vlády krále Václava IV. Československá pětice vývojářů by ráda šla v jejich šlépějích, a proto na Kickstarteru odstartovala projekt s názvem Legion 1917: Rise of the Bolsheviks. Finančně se sice jedná o skromnější projekt, ambice jim však rozhodně nechybí a potenciál uspět s tak kvalitně zpracovaným projektem, je určitě veliký. Hra by měla vyjít přibližně v listopadu tohoto roku na PC/Windows, Mac a Linux. Očekávaná herní doba je 7-10 hodin, nezapočítává však vedlejší vyprávěcí mise.