Vážený návštěvníku, potvrzením pomocí tlačítka OK udělujete souhlas nám a našim partnerům s použitím cookies pro nezbytné, analytické a marketingové účely na tomto zařízení. Volbou Nastavení můžete sami určit, jaké skupiny cookies je možné zpracovávat, popřípadě jejich zpracování úplně zakázat. Ukládání nezbytných cookies probíhá vždy, a to v zájmu zachování funkčnosti webové prezentace.
V tomto okně můžete zvolit kategorie cookies v souladu s vlastními preferencemi.
Tyto cookies zajišťují bezchybný provoz našich webových stránek. Umožňují například vložení služby do objednávky, ukládání dat s ohledem na bezpečnost webu, přihlašování k webu a podobně. Nezbytné cookies nelze deaktivovat, jelikož by došlo k narušení správného fungování webu.
Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například preferovaný jazyk nebo region, kde se nacházíte.
Díky nástrojům jakými jsou například Google analytics můžeme sledovat, jak stránky používáte, z jakých zdrojů a technologií. Na základě těchto dat můžeme web neustále vylepšovat, aby byl pro vás co nejpřívětivější. Veškerá data jsou anonymizována, konkrétní uživatele tedy identifikovat nemůžeme.
Společně s nástroji třetích stran můžeme zobrazovat vámi preferované reklamy v partnerských sítích přesně dle vašich zájmů. V případě nesouhlasu je vysoce pravděpodobné, že vaše zájmy a preference nebudou zohledněny a bude se vám reklama zobrazovat plošně. Veškeré profily vašich zájmů jsou pseudonymizované, díky tomu není možná bezprostřední identifikace vaší osoby.
Provoz tohoto webu je drahý. Žijeme z reklam, podpořte nás a vypněte si prosím AdBlock pro tuto stránku.
Švédská YouTubová hvězda Felix „PewDiePie“ Kjellberg příchází díky jednomu hloupému videu a bezpáteřní trojici novinářů nejen o spolupráci s Disney, ale i o divácky velice oblíbený pořad pod hlavičkou YouTube RED – Scare PewDiePie.
PewDiePie, v součastnosti nejodebíranější kanál s více než 53 miliony odběratelů, v herní a YouTubové komunitě asi netřeba představovat. Co už však každý neví je fakt, že Felix v roce 2013 podepsal partnerství s Maker Studios, a to nedávno koupil Disney, jehož přístup nebude zřejmě tak zainteresovaný a benevolentní, jako v případě předchozího majitele.
Kjellbergův humor byl navenek vždycky tak trochu přihlouplý, až jednoduchý, a opravdu si nebral servítky – pro sprosté slovo nešel nikdy daleko. Na druhou stranu se pod touto neohrabanou slupkou jeho tvorby vždy skrývalo plno satiry a kritiky společnosti či primitivně smýšlejících médií. Že se mezi ně nakonec zařadí i seriózní mediá jako Wall Street Journal by ale zřejmě nikdo nečekal. Nedávno se totiž PewDiePie rozhodl otestovat, kam až může zajít s nabídkami na webové službě Fiverr. Jde o jednoduchý server poskytující prostor lidem, kteří za pět dolarů nabízí služby jakéhokoliv druhu. Najdeme zde naídky na úpravu fotek, střih videí, ba dokonce i Ježíše ochotného popřát vám k narozeninám. Toho se Felix chytil a objednal u dvou indických chlapců video s nápisem „Smrt všem Židům“. Myslel to pouze jako vtip a popravdě ani neočekával odpověď.
Mladíci se však do úkolu s chutí pustili a video pro něj opravdu zpracovali. Kjellberg se později za tento úlet omluvil, stejně tak jako indové, kteří se hájili slabou angličtinou a neporozuměním nápisu. Celé video bylo plné satiry, kritiky Fiverru jakožto služby vedené neschopnými lidmi a jemu vastního humoru. Každý z pravidelných diváků si je vědom, že se jedná pouze o hloupý vtip. Třem novinářům z Wall Street Journal se však podařilo rozdmýchat mediální výheň.
Kjellberga obvinili z antisemitismu a jako důkaz využili nejen zmiňované video, ale i scény vytržené z kontextu, ve kterých kritizuje média považující ho za rasistu a schválně se tak chová. Dále neváhali využít záběry Kjellberga ukazujícího se zvdiženou pravicí mimo kameru a vydávat jí za heilování. Údajně našli minimálně devět důkazu za posledníh šest měsíců. Zavedli tak společnost Disney a YouTube do kouta a donutili je podle něj, rozvázat s ním spolupráci. Do autorů článku se pak na Twitteru pustili ostatní novináři volající po jejich odstoupení a PewDiePie jejich chování označil za „štvavou kampaň se záměrem poškodit jeho jméno a snížit tak jeho ekonomickou hodnotu“. V současnosti si švédský bavič podle odhadů vydělá okolo 380 mil.korun ročně. Do jaké míry by toto mohlo ovlivnit jeho podnikání je však stále pouze spekulací.
PewDiePie se k celé kauze vyjádřil na Tumblru a později natočil i speciální reakční video, ve kterém novinářům vzkázal, „že tu stále je, stále natáčí a ničeho nedosáhli“, načež jim teatrálně pošle pozdrav se vztyčeným prostředníčkem. Celá kauza působí dost absurdně, postrádá jakékoliv zbytky novinářské etiky a výhledově do budoucnosti působí i dost děsivě. Případ trefně shrnuje Alžběta Trojanová v komentáři pro Hospodářské noviny: „Jako by se zapomnělo na to, že pokud máme hájit svobodu slova, nemůžeme trestat někoho, kdo testuje její hranice.“